Allerede inden for det første leveår kan der konstateres forskelle i børns sproglige og socio-emotionelle forudsætninger.

Standard

Det betyder med andre ord, at hvis vi skal bryde den sociale arv, skal forældre, sundhedspleje og dagtilbud indgå i et stærkt samarbejde især i udsatte boligområder. Vi kan ikke påstå, at vi har lige muligheder i vores samfund, når nogle børn starter i skolen flere år bagud i sproglig og kognitiv udvikling.

Undersøgelser som denne er en reminder om, at vi ikke bare skal vente og se tiden an og at sproget kommer nok. Mens vi venter, vokser forskellene mellem børnenes sproglige og kognitive kompetencer- og dermed vokser forskellene også i børnenes livsmuligheder, blandt andet adgang til uddannelse.

http://www.ramboll.dk/medier/rdk/borns-tid
lige-udvikling-og-laering-i-dagtilbud

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s