Læsning begynder med ørerne, ikke øjnene.

Standard

Auditiv behandling i støj er en biologisk markør for literacy i børnehaven i følge forskere i Illinois. De undersøger objektive neurofysiologiske markører hos børn fra 3-årsalderen, for at forudsige deres senere læsefærdigheder. De arbejder med finde de børn, der senere vil kæmpe for at lære at læse, med håb om en tidlig indgriben i form af strategier vil kunne forbedre et barns læsefærdigheder markant. Der nævnes fokus på at berige børnenes liv med lyd, så de ikke mister afgørende tidlige udviklingsmæssige år. Børn har brug for at fokusere på meningsfuld lyd, og en del børns hjerner har vanskeligt ved at bortfiltrere irrelevant støj.

http://journals.plos.org/plosbiology/article…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s